04 March 2009

RESOLUSI BPN 5/2009

bpn-tiger-red.jpg picture by azzuhrie

Resolusi 5/2009 : Mengutuk tindakan membuat Sidang DUN Perak tanpa Perkenan Sultan

BPN mengutuk tindakan Pakatan Rakyat yang berdegil ingin mencabar kedaulatan kuasa Sultan Perak yang tidak memperkenankan sidang DUN walau sudah diberi amaran oleh banyak pihak.

BPN mengutuk tindakan menjadikan agenda politik lebih utama dari kestabilan dan keamanan rakyat Perak.

BPN juga meminta rakyat tidak menyokong tindakan yang jelas menderhaka kepada Sultan ini yang boleh mencetuskan huru hara di sana.

BPN meminta tindakan lebih tegas dari pihak berkuasa untuk menghentikan permainan gila politik pembangkang ini yang sudah keterlaluan tanpa mengira untuk menunaikan janji janji mereka semasa PRU yang lalu.

BPN turut meminta agar DUN Perak tidak dibubarkan demi menjimatkan wang rakyat dan mengelakkan keadaan dan suasana semakin tidak terkawal jika pilihanraya diadakan sekali lagi di negeri Perak.

BPN memohon campur tangan Raja Raja Melayu dalam isu ini agar menyedarkan rakyat tentang kuasa yang dimilik oleh Majlis Raja Raja sebagai Parlimen Ketiga yang Tertinggi dan mengatasi mana mana kuasa yang ada di negara kita...


DAULAT TUANKU !!!!


Yang benar :

Blogger Pembela Negara



Disediakan oleh :

Panglima Perang Cyber
Ydp Blogger Pembela Negara

19 comments:

Ahmad Syafiq said...

Wahai blogger pembela diri, titah sultan tidak boleh diikut dengan buta tuli.

Kalau sultan suruh kamu makan taik, kamu nak ke?

Kalau ye pun nak ikut titah sultan, biarlah titah sultan itu mengikut perlembagaan.

Sultan tidak mempunyai kuasa untuk memecat MB ataupun tidak mempunyai kuasa untuk mengisytiharkan jawatan MB kosong. Sultan cuma ada kuasa untuk melantik MB, bukan memecat.

Kalau kamu kata pembubaran DUN membazirkan wang rakyat, saya juga ingin kata bahawa sistem monarki kita membazirkan wang rakyat. Berjuta-juta ringgit setiap tahun kita bayar gaji Sultan, tapi apa dia boleh buat?

Contoh lain pembaziran: 1) RM5 billion duit KWSP dikeluarkan untuk menyelamatkan kompeni ValueCap Sdn. BHD, 2) Pembelian kapal selam Scorpene yang berharga 1 billion euro (RM5.42 billion) 3) Komisyen kepada kompeni Abdul Razak baginda sebanyak RM114 juta untuk pembelian kapal selam tersebut, 4) Pembinaan Masjid Kristal di Terengganu, 5) Pembinaan Taman Tamadun Islam RM600 juta di Terengganu juga, 6) Politik wang dalam UMNO yang boleh mencecah RM1 billion, 7) Perompakan royalti minyak oleh kerajaan BN sebanyak RM8 billion

Fuh...ada banyak lagi nak cakap ni... Tapi untuk stakat ni sahaja yang saya ingin bercakap. Fikir-fikirlah juga tentang masa depan 500,000 pelajar yang akan tercicir jika PPSMI diteruskan oleh Kerismuddin.

Ahmad Syafiq said...

Oh ya, jangan lupa isu helikopter RM1.6 billion. Dan juga isu membeli kapal terbang Sukhoi.

Kalau negara lain boleh dapat helikopter yang sama kualiti tapi lagi murah, kenapa kita tidak boleh beli dengan harga lebih murah?

OTAI (Otak Tenang Akal Inovatif) said...

tema utk pr kecil ialah :51 tahun bersatupadu, malaysia terbilang. akibat temberang anuar, malaysia kecundang. ekonomi kecundang, politik kecundang, sosial kecundang.sebab ketuanan rakyat punya temberang, anarki terbilang.komunis jadi raja, sultan jadi terbuang.itulah pak kadok silap membilang, singapura jugak terus gemilang dan terbilang.dari dulu hingga sekarang. inilah akibat melayu yang menconteng arang. melayu ni patut kita halang kerana jadi lalang. jadi barua dan mancai pentualang. anuarisasi mari kita tentang dan buang!

PolanPolan said...

* Wahai Polan Syafiq pembela PR, x payah la nak ungkit pembelian helikopter dan sukhoi tu, org dari negara lain pn sudah tau sebabnya, x kan la ko yang masih pijak dibumi malaysia ni masih ketinggalan,

* jet sukhoi SU30MKM dibuat khas oleh russia untuk malaysia, huruf M pada SU-30MK(M) untuk malaysia.

* walaupun rupa jet SU-30MKM (malaysia) dengan SU-30MKI, tetapi sukhoi SU-30MKM tidak menggunakan komponen dari ISRAEL.bahagian elektronik dan sistem avionics dari israel telah ditukarkan dan SU-30MKM menggunakan sistem dari France, begitu juga dengan laser, sistem amaran missile dan sistem tulisan rahsia(cryptography system)dibuat dari Afrika selatan ngan United Kingdom.

* Anggaran kos bg sebuah sukhoi SU-30MKM sebanyak $50mil (x18buah pesawat),manakala SU-30MKI(INDIA) sebanyak $35mil (x140+buah)

* terdapat juga negara2 lain yang membeli pesawat SU-30MK, klu dibandingkan harga, nampak lebih murah, tetapi tidak secanggih SU-30MKM dan kemampuan amat ketara berbanding pasawat lain. SU-30MKM lebih bermiripkan SU35 cuma perbezaannya ialah SU35 1 seater dan SU30MKM 2 seater.

* begitu juga dengan pembelian Eurocopter x perlulah nak buat perbandingan dgn negara lain seperti brazil yg membeli 50buah dengan persenjataan bg aku x berapa lengkap berbanding malaysia yg akan membeli 12 buah(klu x silap)

* secara rumusannya, x perlulah hal2 mcm ni nak dipolitikkan, konon katanya najib dapat komisyen beratus juta ringgit, tang mana najib nak simpan duit sebanyak byk tu? x ada lagi pun pemfitnah2 pr mendedahkan acc kat mana najib simpan duit tu.

*pada pandangan aku, kita sepatutnya berbangga kerana mempunyai pertahanan yg moden & canggih, bukan aku sorang saja yg bangga, tp ada ramai gak mereka dari golongan PR rasa kagum dgn pertahanan udara yg kita ada, tp bila ckp depan2 saja x nak mengaku...

* Akhir kata bersyukur lah apa yg kita ada, kepada PKR,PAS&DAP = Piirrahhh...ckp je lebat, habuk pn x ada, semua yg nikmat yg kita ada skang ni semuanya dari BN.

* salam

QaiYuM.NeT said...

Antara Isu Kandungan Undang-Undang Tubuh Kerajaan Negeri Perak :


Sultan Perak di bawah Perkara 16(2)(a) berhak melantik (sebelum melantik ahli-ahli Majlis Mesyuarat Kerajaan) seorang Menteri Besar yang pada hemat baginda berkemungkinan beroleh sokongan majoriti di Dewan Undangan
Negeri berkenaan. Dalam Perlembagaan Negeri-negeri dan juga Persekutuan, peruntukan ini sedia ada, cuma cara dan kaedah bagaimana
sultan atau raja menyempurnakan fungsi ini tidak dinyatakan huraiannya di dalam Perlembagaan.
Di bawah Perlembagaan Negeri Perak tiada peruntukan yang menghalang sultan daripada menamatkan perkhidmatan seseorang MB jika baginda mendapati bahawa MB itu sudah tidak lagi beroleh sokongan majoriti anggota DUN. Artikel
16(6) jelas memperuntukkan perihal ini.

Harus diperhatikan lantaran di bawah provisi Artikel 16(4), raja mempunyai budi bicara yang luas untuk menentukan siapa harus dilantik sebagai Menteri Besar. Bahasa perlembagaannya menentukan bahawa ADUN yang dilantik sultan
sebagai MB hendaklah terdiri daripada seorang yang pada hemat baginda berkemungkinan beroleh sokongan majoriti anggota Dewan berkenaan atau dalam bahasa Inggerisnya "who in his judgment is likely to command the confidence of
the majority of the members of the Assembly".


- Maka dengan ini harap semuanya faham dengan wujudnya perkataan HEMAT dan BUDI BICARA SULTAN di dalam Perlembagaan Negeri Perak, tidak dinafikan lagi bahawasya Sultan berhak menentukan segala-galanya bagi membentuk kerajaan negeri perak.


ABDUL QAIYUM BORHAN
http://www.kempenkitamestibersatu.com

Harimau-Malaya said...

HIDUP SULTAN PERAK!!!!!!

jgn bagi muka kat PR...singkirkan PR...TAKBIR!!!!

http://www.buaya-merah.blogspot.com/

jebbat said...

Wahai saudaraku, wahai kaum Muslimin,
Di atas kalimah Lailahaillallah Muhamadulrasulullah.

Saya sebagai hamba allah menyampaikan seruan Allah dan RasulNya.

“Bukanlah dari kami orang-orang yang menyeru kepada assabiyyah, berperang atas dasar assabiyyah dan mati kerana (mempertahankan) assabiyyah” [HR Abu Daud].

Wahai saudaraku, wahai kaum Muslimin,
Kembalilah ke jalan Islam dan memperjuangkan Islam bukan atas dasar memperjuangkan Assabiyah iaitu bangsa kerana Rasulullah SAW tidak mengaku akan umatnya yang memperjuangkan assabiyah…

Rasulullah SAW telah mengkabarkannya kepada seluruh manusia bahawa bukanlah dari umat Muhammad jika mereka memperjuangkan bangsa.

Adakah kita hanya mengamalkan ajaran Islam separuh masa dan separuh lagi kita meninggalkannya...???

Allah SWB berfirman :

" Hai orang-orang yang beriman, masuklah kamu ke dalam Islam keseluruhannya, dan janganlah kamu turut langkah-langkah syaitan. Sesungguhnya syaitan itu musuh yang nyata bagimu " (Al-Baqarah(2):208)

Bersatulah saudaraku dengan kalimah Lailahaillallah Muhamadulrasulullah…!!!
Bersatulah kita di bawah panji kebesaran Islam…!!!

Ingatlah wahai saudaraku...

Sekecil kecil dan sebesar-besar amalan di dunia akan di hitung di akhirat kelak.

MAMPUKAH KITA MENJAWABNYA NANTI APABILA KITA BERDEPAN DENGAN ALLAH SWT...???

Ya Allah, aku telah jalankan perintahmu…

Ahmad Syafiq said...

Umno insulted the Rulers, dragged them through the mud, defiled them, stripped them naked, and left them with absolutely no dignity back in the 1980s, not to destroy the institution of the Monarchy, but to save it.

I suppose Umno will now say they detain Malaysians without trial under the Internal Security Act not to silence them from speaking but for their protection. Hmm…… come to think of it, they did say that.

What a load of bull. Does Najib think that Malaysians are so gullible and naïve or what? Hmm……. come to think of it, Malaysians are gullible and naïve.

Ahmad Syafiq said...

For example, they showed photographs of the Sultan of Selangor’s so-called lavish palace on a hill in Penang that was actually the home of a Chinese towkay. They showed photographs of the Sultan of Kedah’s so-called lavish mansion by the sea in Northam Road overlooking the sea in Penang that was actually Rumah Kedah -- which was for the use of any Kedah civil servant who visited Penang. They accused the Sultan of Kelantan of evading tax on the car he imported whereas the Sultan did not evade tax since he was exempted from tax anyway, according to the Kelantan State Constitution. And so on and so forth.

And there was much more lies that Umno spun -- which the rakyat believed to be true and which resulted in the rakyat becoming disgusted with the Rulers to the point they wanted the Monarchy abolished and Malaysia transformed into a republic. The Monarchy never recovered from this 1980s attack that it suffered. Until today, the Rulers still remember how dangerous it is to cross Umno. And if Umno says it wants the opposition government sacked and the Pakatan Rakyat Menteri Besar replaced with a Barisan Nasional Menteri Besar the Rulers would never dare say no.

Sure, today, Umno says it is the defender of the crown. But if the Sultan of Perak had held his ground and had refused to sack Nizar and replace him with Zambry, would Umno still sing this tune or would Umno, again, take the Rulers through a third Constitutional Crisis like it did in the 1980s?

Waris Pahang said...

““Tolong linkan http://warisanpahang.blogspot.com/ ke blog Pembela Negara".

kafe kenyalang said...

Barua Perosak Negara!!!

Gukita said...

Ahmad Syafiq dipenuhi slogan-slogan dan kata lontar dari pereka fitnah yang mempunyai tujuan tertentu yang amat jelas kelihatan - untuk dapatkan kerusi dengan apa cara sekalipun. Tidak ada apa-apa yang ilmiah dalam tulisan beliau..

Penggunaan perkataan 'rakyat' yang seolah-olah di monopoli oleh mereka amat meloyakan ... Pakatan Rakyat.. rakyat mahukan itu dan ini.. Siap yang memberi mereka hak untuk bersuara untuk rakyat? Hanya BN berhak bersuara atas dasar rakyat malaysia kerana merupakan parti memerintah yang dipilih SAH.

Mereka hanya berhak menggunakan perkataan rakyat untuk kawasan masing-masing sahaja DAN BUKAN UMUM untuk rakyat malaysia yang majoriti memilih BN. Tapi memang watak golongan picisan begitu.. Yang sedihnya mereka sanggup neggadai maruah bangsa dengan bersekongol dengan DAP yang anti Melayu; berselindung disebalik slogan Keadilan dan meritokrasi.. Sedarlah wahai pembelot bangsa..

Memang UMNO sentiasa menjadi sasaran tetapi mereka-mereka, anak bangsa yang mencaci adalah rata-rata menerima biasiswa kerajaan menuntut di puast pengajian tinggi. Jika di semak kos pembelajaran, mungkin kalau mati hidup kembali pun tak mampu untuk kumpul wang sebanyak itu kecuali mereka-mereka yang sememangnya berada tapi memang dasar mereka yang sudah diputarbelitkan oleh slogan anti Kerajaan, ibarat kacang lupakan kulit, meludah di pinggan sendiri, kencing di periok nasi.. Islam mengajar umatnya bersedeqah dan yang menerima sedekah mengucapkan terima kasih kepada pemberi di samping bersyukur kepada Allah.

Anwar yang dahulunya pejuang Islam sudah mendakap Lim Kit Siang, menghalalkan penggunaan Allah di dalam Bible Melayu sedangkan mereka-mereka ini enggan menggunakan perkataan Allah di dalam Bible bahasa inggeris mahupun bahasa lain yang rata-rata menggunakan perkataan Tuhan di mengikut bahasa mereka. Kalau nak sangat gunakan perkataan Allah, ayuh.. gunakan di dalam semua bahasa-bahasa lain kerana Allah adalah bahasa Arab, bukan bahasa melayu dan Allah adalah perkataan khusus mengikut Akidah Islam..

Tok Guru Nik Aziz juga seolah-olah terpedaya dan melupakan jerat yang menanti umat Islam yang alpa dan hanya menggunakan hujjah bahawa perkataan Allah sudah ada sebelum kelahiran Nabi Muhammad dan melupakan hakikat muslihat musuh untuk memporak perandakan akidah ummat Islam. Apabila perkataan Allah Bapa, Allah Anak, Allah Roh Suci sama-sama berada didalam media bersama Allah sebagaimana akidah umat Islam, siaplah akan bencana akidah yang mananti umat Islam... Beraka keratkan media di dalam kontrol kita dan berapa kerat di dalam kontrol mereka??? Agama Islam terpelihara sehingga hari ini kerana Allah membangkitkan Mujahhid di setiap zaman yang faham akan bencana akidah semasa dan berjuang menegakkan kesucian Islam..

Maulud juga tidak ada pada zaman Rasulullah tetapi diadakan oleh ulamak2 terkemudian untuk membangkit cinta kepada Rasulullah dan sunnahnya ekoran rakyat zaman itu yang sudah lalai..

Dari zaman merdeka dahulu di mana umat melayu memakan ubi kayu dan sekali sekala nasi, kemudian bertambah baik keadaannya berkat usaha Kerajaan yang didokong UMNO menterjemahkan usaha-usaha membangunkan negara sehingga sekarang makan ayam goreng KFC, McDonald sudah menjadi biasa. Begitulah rezeki yang melimpah ruah.. Takkan tidak ada sekumit usaha UMNO yang membawa negara ke tahap sekarang??? PKR baru sahaja dilahirkan dan dalam usia hingusan tujuannya tidak lain mencantas kaki-kaki yang mendirikan mereka selama ini.

Tidak ada manusia lebih hina dari yang menderhaka kepada ibu yang melahirkan mereka dan dalam keadaan yang sama kencing dalam periok nasi yang memberikan rezeki kepada mereka.. Tentu sekali rezeki itu dari Allah, begitu juga kelahiran itu dari Allah tetapi jalannya adalah; lahir dari perut ibu, rezeki melalui kemakmoran yang usahakan Kerajaan..

khairulzchenko said...

melalut tak tentu pasal la BPN ni, naik meluat aku baca, bute hati sungguh

AMK BAGAN DATOH said...

alaaaa.... bubar je la dun.... settle masalh.... nape ms thn 1979 dl pemuda umno ugut sultan lu org senyap mcm lembu kenyang je.... ds nizar sembah derhaka nk kecoh. lu cr cd crita hang tuah. x pun bc bk sejarah.

CUPING MERAH said...

umngok ni tulis je kat sini pembela sultan...hakikatnya umngok pengkianat negara dan penderhaka kepada sultan..

日月神教-任我行 said...

AV,無碼,a片免費看,自拍貼圖,伊莉,微風論壇,成人聊天室,成人電影,成人文學,成人貼圖區,成人網站,一葉情貼圖片區,色情漫畫,言情小說,情色論壇,臺灣情色網,色情影片,色情,成人影城,080視訊聊天室,a片,A漫,h漫,麗的色遊戲,同志色教館,AV女優,SEX,咆哮小老鼠,85cc免費影片,正妹牆,ut聊天室,豆豆聊天室,聊天室,情色小說,aio,成人,微風成人,做愛,成人貼圖,18成人,嘟嘟成人網,aio交友愛情館,情色文學,色情小說,色情網站,情色,A片下載,嘟嘟情人色網,成人影片,成人圖片,成人文章,成人小說,成人漫畫,視訊聊天室,性愛,性感影片,正妹,聊天室,
情色論壇

kejora said...

umno sudah tidak releven dikala ini. banyak korupsi, ketidak adilan, rasuah, gangsterism, pencabulan undang2 dan sudah memualkan segala tindak tanduknya. sudah cukup kite di berikan dengan dakyah2 yang mereka sendiri tahu dakyah mereka itu tidak benar tapi disebabkan oleh tamakkan kuasa dan takut bayang2 sendiri maka rakyat semua ditipu terutama melalui media2 masa mereka. ayuh rakyat malaysia kita sama2 berganding bahu tidak kira kaum melayu, cina india, kadazan dusun, serani, dayak kita ubah kerajaan korup/ kurap ini. jangan menoleh kebelakang. tindakkan kite adalah benar mengikut lunas undang2. undi kita semua beharga jangan sia siakannya.. hidup rakyat!! hidup pakatan rakyat!! hidup hidup!!

IBU PUSPITA said...

Saya ingin berbagi cerita kepada anda bahwa saya ini IBU PUSPITA seorang TKI dari malaysia dan secara tidak sengaja saya buka internet dan saya melihat komentar ibu hayati yg dari honkong tentan MBAH KABOIREN yg telah membantu dia menjadi sukses dan akhirnya juga saya mencoba menghubungi beliau dan alhamdulillah beliau mau membantu saya untuk memberikan nomor toto 6D dan alhamdulillah itu betul-betul terbukti tembus,kini saya sangat berterimakasih banyak kepada MBAH KABOIRENG dan jika anda ingin seperti saya silahkan hubungi MBAH KABOIRENG di 085-260-482-111,saya juga tidak lupa mengucap syukur kepada ALLAH karna melalui MBAH KABOIRENG saya juga sudah bisa sesukses ini dan jangan mudah percaya kepada MBAH yg lain selain MBAH KABOIRENG karna saya juga pernah mengalami yg namanya dibohongin sama para normal yg lain,ini bukan rekayasa dari saya melainkan ini kisah nyata dari seorang TKI,jangan ada percaya klau ada yg memakai pesan ini klau bukan atas nama saya krna itu cuma bohan dan ini resmi saya yg menulis.Untuk yg punya rum erimakasih atas tumpangannya. KLIK _ GHOB _ 2D 3D _ 4D _ 6D _ DISINI












Saya ingin berbagi cerita kepada anda bahwa saya ini IBU PUSPITA seorang TKI dari malaysia dan secara tidak sengaja saya buka internet dan saya melihat komentar ibu hayati yg dari honkong tentan MBAH KABOIREN yg telah membantu dia menjadi sukses dan akhirnya juga saya mencoba menghubungi beliau dan alhamdulillah beliau mau membantu saya untuk memberikan nomor toto 6D dan alhamdulillah itu betul-betul terbukti tembus,kini saya sangat berterimakasih banyak kepada MBAH KABOIRENG dan jika anda ingin seperti saya silahkan hubungi MBAH KABOIRENG di 085-260-482-111,saya juga tidak lupa mengucap syukur kepada ALLAH karna melalui MBAH KABOIRENG saya juga sudah bisa sesukses ini dan jangan mudah percaya kepada MBAH yg lain selain MBAH KABOIRENG karna saya juga pernah mengalami yg namanya dibohongin sama para normal yg lain,ini bukan rekayasa dari saya melainkan ini kisah nyata dari seorang TKI,janan ada percaya klau ada yg memakai pesan ini klau bukan atas nama saya krna itu cuma bohon dan ini resmi saya yg menulis.Untuk yg punya rum erimakasih atas tumpangannya. KLIK _ GHOB _ 2D 3D _ 4D _ 6D _ DISINI


IBU SUNARTI DI KALIMANTAN said...

Ass...saya tidak menyanka kalau saya sudah bisa sesukses ini dan ini semua berkat bantuan MBAH RAWA GUMPALA,saya yang dulunya bukan siapa-siapa bahkan saya juga selalu dihina orang dan alhamdulillah kini sekaran saya sudah punya segalanya,itu semua atas bantuan beliau.Saya sangat berterimakasih banyak kepada MBAH RAWA GUMPALA atas bantuan nomor dan dana ghaibnya,alhamdulillah kini saya sudah bisa membuka usaha kembali yang dulunya pakum karna masalah faktor ekonomi dan kini kami sekeluarga sudah sangat serba berkecukupan dan tidak pernah lagi hutang sana sini,,bagi anda yang punya masalah keuangan jangan sungkan-sungkan untuk menhubungi MBAH RAWA GUMPALA karna insya allah beliau akan membantu semua masalah anda dan baru kali ini juga saya mendaptkan para normal yang sangat hebat dan benar-benar terbukti nyata,ini bukan hanya sekedar cerita tapi inilah kisah nyata yang benar-benar nyata dari saya




(((( BUKA BLO DANA GHAIB DAN NOMOR GHAIB MBAH RAWA GUMPALA ))))







Ass...saya tidak menyanka kalau saya sudah bisa sesukses ini dan ini semua berkat bantuan MBAH RAWA GUMPALA,saya yang dulunya bukan siapa-siapa bahkan saya juga selalu dihina orang dan alhamdulillah kini sekaran saya sudah punya segalanya,itu semua atas bantuan beliau.Saya sangat berterimakasih banyak kepada MBAH RAWA GUMPALA atas bantuan nomor dan dana ghaibnya,alhamdulillah kini saya sudah bisa membuka usaha kembali yang dulunya pakum karna masalah faktor ekonomi dan kini kami sekeluarga sudah sangat serba berkecukupan dan tidak pernah lagi hutang sana sini,,bagi anda yang punya masalah keuangan jangan sungkan-sungkan untuk menhubungi MBAH RAWA GUMPALA karna insya allah beliau akan membantu semua masalah anda dan baru kali ini juga saya mendaptkan para normal yang sangat hebat dan benar-benar terbukti nyata,ini bukan hanya sekedar cerita tapi inilah kisah nyata yang benar-benar nyata dari saya.

Template by : Che Moq